سوپرکنتاکت کیک بوکسینگ گلستان

جواد حاتمی

بنام خداوند جان وخرد
بنده جواد حاتمی متولد 1358 ، ساکن استان گلستان هستم .فارغ التحصیل رشته حقوق
در مقطع کارشناسی و همچنین مربی رسمی سبک سوپر کنتاکت کیک بوکسینگ
دارای کمربند مشکی دان 4 قصد دارم این وبلاگ را به یاری حق و شما دوستان گرامی
به این دنیای مجازی عرضه نمایم.

طبقه بندی موضوعی

گرگان مهد رشته های مختلف ورزشی

چهارشنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۲، ۱۰:۵۴ ق.ظ

استان گلستان از لحاظ موقعیت جغرافیایی و داشتن شرایط آب و هوایی و اقلیمی متفاوت بستر مناسبی برای رشته های مختلف ورزشی میباشد.

از محدود استان های کشور بوده که همه اقلیم ها و همچنین قومیت های مختلف را در خود جای داده و به عبارتی ایران کوچک ، نگارستان ایران زمین نامیده میشود.

در فاصله کمتر از 20 دقیقه از مرکز استان شهر گرگان میتوان به جنگلهای هیرکانی و رشته کوه البرز ،دشت گرگان،بزرگترین دریاچه جهان خزر و حتی کویر و بیابان های آق قلا رسید.

ورزش گلستان در یک یا دو رشته ورزشی خاص خلاصه نمیشود. وجود استعدادهای بسیار زیاد و همچنین جوانان مستعد از اقوم مختلف باعث شده تا گلستان به عنوان یکی از قطب های ورزشی کشور محسوب شود.

به طوری که تعداد زیادی از رشته های مختلف ورزشی با فرهنگ این مردم گره خورده و به عبارتی جزئی از زندگی آنان محسوب میشود.

اکثر مردم شهرهای مختلف استان نیز در رشته های خاص ورزشی دارای معلومات فراوان بوده و گاها در بحث های داغ کوچه بازاری آنها کارشناسی رشته های ورزشی میباشد.

در اینجا به رشته های مختلف ورزشی که خاستگاه اصلی آنها در ایران در گلستان میباشد اشاره میکنم:

بسکتبال:بی شک گرگان را ا باید پایتخت بسکتبال ایران دانست چرا که بسکتبال شهر گرگان دارای سوابق درخشانی در طی سالهای گذشته بوده و هست.ورزشی که گرگانی ها خوب آن را درک میکنند و میفهمند.فقط کافی است برای اثبات این گفته روز بازی تیم محبوب شهر گرگان سری به سالن امام خمینی شهر گرگان زد تا خیل عظیم هوادران بسکتبال شهر گرگان را در سالن دید.سالنی که بی شباهت با جهنم برای تیم مقابل نخواهد بود و تمامی سالن به یک صدا تیم مورد علاقه شهر خود را تشویق میکنند و اکثر مردم شهر نیز اخبار را از تلویزیون و رادیو و رسانه ها رصد میکنند.

والیبال و والیبال ساحلی:رشته پرطرفدار در سرتاسر استان از شرق استان تا غرب.

گنبد،آق قلا و بندر ترکمن شهرهایی هستند که خاستگاه ورزش والیبال ایران بوده و هستندو در این بین گنبد به عنوان پایتخت بسکتبال ایران نامیده میشود به طوری که برای تماشای بازی والیبال در سالن المپیک شهر گنبد جایی برای سوزن انداختن نیست،والیبال در شهرهای مختلف استان نظیر گرگان و کردکوی نیز طرفداران زیادی دارد. والیبال ساحلی نیزدر بین شهرهای حاشیه دریای خزر طرفداران بسیاری داشته و اکثر ورزشکاران تیم ملی آن گلستانی میباشند.

کبدی:ورزشی که مدت طولانی از شروع به کار آن نمیگذرد اما به یکباره در تمامی رده های مختلف سنی آن و در دو بخش بانوان و آقایان میتوان گلستانی ها را دید.روستاهای محمد آباد گرگان و شهر سرخنکلا و جلین نیز جزو پایتخت های ورزش کبدی در ایران هستند و اغلب جوانان این محله ها به ورزش کبدی میپردازند.

کاراته:علی آباد کتول از دیر باز در رشته کاراته جزو شهرهای قهرمان پرور  بوده و هست و در تمامی دوره ها قهرمانان ملی در بخش های مختلف به تیم ملی معرفی کرده است و به گفته اکثر کارشناسان علی آباد را باید پایتخت کاراته ایران دانست.

کشتی با شال و آلیش:ورزشی محبوب در بین تمامی رده های مختلف سنی.از دیر باز در مراسم مختلف؛جشن ها و اعیاد در بین تمامی رده های سنی کشتی با شال برگزار میگردید و هم اکنون نیز کشتی با شال و ورزش آلیش نیز در بین اکثر اقوام دارای طرفدارن بسیار میباشد.

سوارکاری:اسب ترکمن یکی از نژادهای اصیل اسب ایرانی میباشد و در دنیا جزو نژاد برتر اسب دنیاست.کورسهای بهاره  پاییزه در شهرهای مختلف آق قلا،گنبد وبندر ترکمن هر ساله برگزار میگردد و جمعیت زیادی برای تماشای این رقابتهای مهیج به میدان های سوارکاری شهرهای نامبرده شده میروند.

کونگ فو:ورزشی کاملا ایرانی که توسط یک گلستانی ابداع و کونگ فوی ایرانی از گلستان به سرتاسر دنیا معرفی شد.کونگ فوی ایرانی ورزشی کاملا بومی و هم اکنون دارای فدراسیون مستقل میباشد.گرگان و آزادشهر را میتوان مهد این رشته ورزشی دانست.

سپک تاکرا:ورزشی جدید در ایران که شبیه والیبال بوده اما به جای دست با پا بازی میشود و هم در بخش سالن و ساحلی اکثر بچه های تیم ملی آن از گلستان بوده و گنبد خاستگاه این رشته ورزشی است.

اسکواش:در بین جوانان شهر گرگان دارای طرفداران بسیاری بوده و بویژه در بخش بانوان دارای جمعیت زیادی ورزشکار میباشد که در تمامی قسمت های مختلف آن گلستانی ها و گرگانی ها توان بالایی داشته و جزو مدعیان این رشته میباشند.

ورزشهای هوایی:ورزشی شاد و مفرح و هیجان انگیز که استان گلستان با دارا بودن شرایط مناسب برای این رشته ورزشی به خصوص در شهرستان مینو دشت هر ساله شاهد برگزاری مسابقات زیادی در سطح کشوری بوده ودر گرگان و مینودشت و سایر شهر ها طرفداران بسیاری دارد.

و اما در رشته های مختلف ورزشی دیگرنیز جوانان مستعدی هستند که هر ساله یکی از سکوهای اول تا سومی را به خود و استان گلستان اختصاص میدهند.ورزشهایی نظیر:

دوومیدانی،کشتی،رزمی،جودو،گلف،فوتسال بانوان،راگبی،هاکی و ژیمناستیک که بستر مناسبی برای رشد قهرمانان این رشته ها در استان گلستان وجود دارد.

امید آن دارم با داشتن چنین پتانسیل هایی در سرتاسر استان قدر این موقعیت ها را مسئولین عزیز دانسته و از وجود این بسترها برای رشد و پیشرفت ورزش استان در سطح کشور و سطوح بالاتر استفاده کنند.

  • جواد حاتمی

نظرات  (۴)

  • دبیرخانه سومین جشنواره وبلاگ نویسی گرگان
  • سلام
    سومین جشنواره وبلاگ نویسی گرگان به مناسبت بزرگداشت روز گرگان(20 شهریور) و در 5 محور توسعه پایدار گرگان، موضوعات فرهنگی و گردشگری، ورزش گرگان، چهره های گرگان و نامه ای به شهردار گرگان آغاز شد.
    زمان ثبت نام: 14 مرداد لغایت 13 شهریورماه
    برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره قوانین، موضوعات، اخبار و ... به پایگاه اینترنتی جشنواره به نشانی: http://gorganblog.ir/ مراجعه کنید.
  • دبیرخانه سومین جشنواره وبلاگ نویسی گرگان
  • 13 شهریورماه ، آخرین فرصت ثبت نام در سومین جشنواره وبلاگ نویسی گرگان.
    www.gorganblog.ir
  • علی باقری
  • با سلام.
    خوشحال می شویم سایت سوپرکنتاکت قزوین را به صورت

    سبک مستقل سوپرکنتاکت قزوین
    http://www.qaisco.rzb.ir

    لینک فرمایید و سپس لینک خود را در آدرس
    http://qaisco.rozblog.com/page/tabadol
    ثبت نمایید.

    با تشکر علی باقری
    پاسخ:
    جناب آقای  باقری نماینده محترم سوپر کنتاکت قزوین با سلام وتبریک سال نو امیدوارمدر پناه حق پیروز و سربلند واستوار باشید
  • سیامک مهاجر کردمحله ای
  • باعرض سلام وادب خدمت جناب آقاب حاتمی
    وبلاگ بسیار خوب،عالی ومتنوعی هست انشالله پربارتر شود
    در کردکوی رشته هایی مانند:کشتی،والیبال،دومیدانی،کبدی بانوان،ووشو،کشتی باشال ،تنیس روی میز،اسکواش،تیراندازی باکمان،کوهنوردی،ورزشهای هوایی در سایت درازنو، بسکتبال نوجوانان، فعالیت وعناوین قابل توجهی دارند

    wushukordkuy.blogfa.com
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی